ارزیابی مقدماتی دوربین Canon Legira HF R205
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی کانن را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکس برداری و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.عکاسی نوزاد
ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Legira HF R205  با طراحی به رنگ های مشکی-خاکستری-نقره‌ای به بازار معرفی شده است.کمپانی کانن در طراحی آن خیلی استاندارد عمل کرده می باشد.

در قسمت بالای این دوربین می‌توانیم دکمه‌ی پاور، دکمه‌ی شاتر و اهرم زوم را مشاهده کنیم. با باز کردن نمایشگر، پورت های USB، HDMI و شیارهای دوقلوی کارت حافظه‌ی SD مشاهده می‌شوند. این در حالی است که دکمه های Play,Video Snap,Auto و Battery info در کنار آن‌ها قرار گرفته اند. پورت های Component out، AV out و DC Power در قسمت سمت راست می باشند.
قسمت پشت این دوربین هم جایی است که دکمه‌ی Rec مشاهده می‌شود. دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Legira HF R205  با باتری لیتیوم-یونی قابل تعویض همراه شده می باشد. ولی اگر می‌خواهید که باتری را خارج از دوربین شارژ کنید باید یک شارژر جداگانه خریداری نمایید.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
عکاسی نوزاد
    باید بگوییم کیفیت ساخت دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Legira HF R205  یکی از بهترین ها می باشد. لولایی که نمایشگر را نگه می‌دارد کاملا مستحکم است و دکمه‌ها نیز بازخورد خیلی خوبی دارند. با وزن تنها ۲۷۰ گرم نیز یکی از سبک وزن ترین‌ها می‌باشد. این دوربین زیبا با یک سنسور تصویر ۱/۴٫۸۵ اینچی HD CMOS همراه شده می باشد که قابلیت عکاسی با رزولوشن ۳٫۲۸ مگاپیکسل را فراهم می‌شازد.
همچنین مجهز به لنز با قابلیت زوم اپتیکال ۱۸ برابر نیز می‌باشد. بعلاوه نمایشگر ۳ اینچی آن نیز از نوع لمسی Resistive است. HD R205 می‌تواند با کیفیت ۱۰۸۰p Full HD در فرمت AVCHD و با صدای استریو Dolby Digital فیلم برداری نماید. شرکت کانن بر روی این دوربین جذاب مودهای فیلم برداری مختلفی چون Smart Auto, P, CINE, Portrait, Sports, Night, Low light, Snow, Beach, Sunset, Spotlight, Fireworks و Low Light.را به کار برده می باشد.
به طور مثال وقتی دوربین را بر روی مود Smart Auto می‌گذارید، به صورت خودکار توانایی نوع صحنه، میزان نور محیط و دیگر پارامترها را دارد تا تنظیمات را بر روی بهترین حالت قرار دهد تا با کیفیت ترین تصویر بدست آید. یکی از مهم ترین مسائل در دوربین های فیلم برداری، اینترفیس دیجیتالی آن‌ها می‌باشد.
اینکه کار کردن با منوها از طریق نمایشگر چقدر ساده و یا چقدر مشکل است. منوها خیلی استاندارد می‌باشند و پیش از این شبیه به آن را بر روی دوربین های فیلم برداری پیشین کمپانی کانن هم مشاهده کرده بودیم. ولی مسئله بیشتر کیفیت نمایشگر است که کیفیت بسیار خوبی نمی باشد.
    گفتنیست دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Legira HF R205  از لحاظ کیفیت تصاویر  بسیار متوسط عمل می‌نماید. در شرایط نوری خوب، ویدیوها کاملا طبیعی به نظر می‌رسند و هیچ گونه غلظت اضافی رنگ وجود ندارد. تا جایی که به فوکوس خودکار مربوط می‌شود، این دوربین سریع ترین فوکوس خودکار را ندارد و کمی به طول می‌انجامد تا بتواند یک سوژه را با وضوح بالا نمایش دهد.
بعلاوه همچنین به دلیل فقدان سیستم لرزش گیر تصویر اپتیکال، لرزش دست نیز تا حدی می‌تواند مشکل ساز شود، علی الخصوص اینکه اگر از بزرگنمایی های بالا استفاده نمایید. ویدیوهای Full HD شفافیت و کیفیت بسیار زیادی دارند. هیچ گونه حافظه‌ی داخلی یا هارد دیسک وجود ندارد و ویدیوها همگی بر روی کارت حافظه‌ی SD/SDHC/SDXC ذخیره می‌گردند. یک کارت حافظه‌ی ۸ گیگابایتی می‌تواند تا ۳ ساعت زمان فیلم برداری را پشتیبانی نماید.
روی هم رفته باید بگوییم ، همانطور که در بالا ذکر کردیم  و از قیمت این دوربین هم مشخص است، دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Legira HF R205  دوربینی متوسط می‌باشد. البته کیفیت فیلم برداری آن خوب امی باشد اما برای نمونه  فقدان سیستم لرزش گیر تصویر اپتیکال سبب می‌شود که اگر بخواهید بسیار جدی فیلم برداری کنید به سه پایه هم احتیاج داشته باشید. از لحاظ امکانات جانبی نیز همانطور که توضیح دادیم دوربینی سطح مبتدی است.

مشخصات اصلی دوربین Canon Legira HF R205
    مشخصات کلی دوربین کانن Legira HF R205  – ذخیره سازی بر روی کارت‌های حافظه‌ی SD, SDHC, SDXC تا ۶۴ گیگابایت
    مشخصات حسگر کانن Legira HF R205 : و تصویر حسگر CMOS با دقت ۳٫۲۸ مگاپیکسل
    فیلمبرداری کانن Legira HF R205: کیفیت Full HD با فرمت (AVCHD (MPEG-4 AVC / H.264 Standard
    لنز کانن Legira HF R205: کانن ۲٫۶ تا ۹۶٫۲ میلیمتر- بزرگنمایی اپتیکال ۱۸ برابر- لرزشگیر تصویر الکترونیک (Electronic Image Stabilizer)
    صفحه نمایش کانن Legira HF R205:  صفحه نمایش ۳٫۰ اینچ۲۳۰,۰۰۰ پیکسل
    ورودی و خروجی های کانن Legira HF R205:  – خروجی HDMI – خروجی تلویزیون
    سایر قابلیت های کانن Legira HF R205:  لوکس- پشتیبانی از کارت حافظه کارت حافظه – میکروفون داخلی
منبع:

عکاسی





:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: