نقد و بررسی دوربین سامسونگ Samsung HMX-H305
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سامسونگ را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکس برداری و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد. عکاسی نوزاد
ابتدا باید بگوییم سری H305 نسبت به سری پیشین خود یعنی H200، در طراحی تغییرات زیادی را شاهد بوده است. دوربین فیلم‌برداری سامسونگ مدل HMX-H305 همچنان طراحی سنتی و نسبتا معمولی را حفظ کرده ولی تلاش سامسونگ بر این بوده که تلاش کند دوربین حرفه ای تر به نظر برسد.
باتری این دوربین در قسمت پشتی قرار می‌گیرد و خوشبختانه با بدنه در یک سطح قرار دارد و به هیچ وجه بیرون نزده است. نمایشگر هم نسبت به مدل پیشین بزرگ‌تر شده و به سایز ۳ اینچ رسیده است. این مسئله سبب می‌شود که کار کردن با نمایشگر لمسی آسان‌تر از پیش بگردد.

در حالی که این روزها بسیاری از تولید کنندگان به بند دستگیره ای دوربینی که می‌سازند بی توجهی می‌کنند و معمولا از کیفیت پایینی برخوردارند، ولی دوربین فیلم‌برداری سامسونگ مدل HMX-H305 بند دستگیره ای بسیار خوبی دارد که از بند دستگیره ای بسیاری از رقبا بهتر می باشد. البته این لزوما بهترین دوربین از نظر طراحی نمی باشد و بیشتر مناسب دست‌های کوچک و متوسط است.
بعلاوه‌ی اینکه کاور لنز هم اتوماتیک نمی باشد و هر بار که می‌خواهید فیلم برداری را آغاز نمایید باید به وسیله‌ی یک سویچ کاور را کنار بزنید.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
عکاسی کودک
    باید یادآور شویم که دوربین فیلم‌برداری سامسونگ مدل HMX-H305 حتی در مقایسه با دوربین‌های هم رده هم بسیار کوچک و سبک می باشد. وزن آن با باتری تنها به ۲۸۰ گرم می‌رسد و از Panasonic TM90 و Canon M40 سبک‌تر می‌باشد. همان‌طور که توضیح دادیم، باتری لیتیوم-یونی قابل شارژ این دوربین  زیبا هم سطح با بدنه‌ی دوربین قرار می‌گیرد که در یک بار شارژ کامل می‌تواند برای تا حدود ۱۷۷ دقیقه (کمتر از ۳ ساعت) شارژ دهی کند.
این مقدار شارژ دهی برای چنین دوربینی در این سطح فوق‌العاده می باشد به نحوی که شارژ دهی آن تا ۷۰ دقیقه بیشتر از Panasonic TM90 و ۵۰ دقیقه کمتر از Canon M40 می‌باشد. همچنین شارژ دهی آن ۳۰ دقیقه بیشتر از دوربین  H200 می باشد.
همان‌طور که گفتیم دوربین فیلم‌برداری سامسونگ مدل HMX-H305 مجهز به لنز با قابلیت زوم ۳۰ برابر و سیستم لرزش گیر تصویر اپتیکال O.I.S است. این مسئله بسیار خوب می باشد چرا که بسیاری دوربین‌های هم رده فاقد سیستم لرزش گیر اپتیکال می باشند.

این لنز کمینه‌ی نسبت کانونی f/1.8 را ارائه می‌دهد که فیلم برداری برای فیلم برداری در شرایط نوری ضعیف عالی است. برند لنز نیز اشنایدر کروزناخ می‌باشد که برندی کاملا مشهور و با کیفیت می باشد.

باید بگوییم از لحاظ پورت‌ها و اتصالات، با باز کردن درب نمایشگر، می‌توانید پورت‌های HDMI، USB و AV را مشاهده نمایید. همچنین یک پورت DC in هم در قسمت پشت این دوربین و بالای قسمت باتری وجود دارد که، می‌توانید انرژی دوربین را بدون استفاده از باتری و از طریق برق و آداپتور DC تامین کنید. یک شیار کارت حافظه نیز وجود دارد که از کارت حافظه‌ی SD/SDHC/SDXC پشتیبانی می‌کند.

دوربین فیلم‌برداری سامسونگ مدل HMX-H305 فاقد هرگونه حافظه‌ی داخلی می باشد و H303، H304 و H305 به ترتیب دارای ۸، ۱۶ و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی خشک هستند. دیگر ویژگی‌های آن‌ها همان‌طور که داریم در این نقد و بررسی توضیح می‌دهیم یکسان هستند.

لازم به ذکر است از نظر کیفیت فیلم برداری و رنگ‌ها، سری H300 متوسط عمل می‌کند. حتی می‌توان گفت که عملکرد رنگی آن در شرایط نوری ضعیف‌تر بهتر از شرایط نوری روشن‌تر می باشد. از لحاظ تولید نویز نیز بسیار خوب عمل می‌کند و فیلم‌ها نویز کمی دارند.دوربین فیلم‌برداری سامسونگ مدل HMX-H305 قابلیت ضبط ویدیویی ۱۰۸۰p Full HD در ۶۰i را دارد.

ضبط ویدیویی ۶۰p فقط در ۷۲۰p HD مقدور است.دوربین فیلم‌برداری سامسونگ مدل HMX-H305 فاقد قابلیت ضبط ویدیویی Slow Motion است ولی ضبط ویدیویی Time Lapse مقدور است. اما نکته‌ی جالب این است که ویدیوها در فرمت AVCHD ضبط نمی‌گردند و در فرمت MPEG4 ذخیره می‌شوند. این فرمت برای کار کردن بر روی کامپیوتر آسان‌تر می باشد.

    همچنین دوربین فیلم‌برداری سامسونگ مدل HMX-H305 مجهز به مود فیلم برداری اتوماتیک هوشمند یا Smart Auto می باشد. بدین صورت کار فیلم برداری برای شما تا حد بسیار زیادی آسان می‌گردد. کافی است که این دوربین را روشن کنید، دکمه‌ی Rec را بفشارید و آن را به سوی سوژه نشانه بروید تا بهترین و با کیفیت‌ترین فیلم‌ها گرفته شوند. دوربین خود به صورت اتوماتیک همه‌ی تنظیمات را بر روی بهترین مقادیر قرار می‌دهد و دیگر نیازی به دخالت شما نمی باشد.
هرچند که کنترل دستی سرعت شاتر و دیافراگم در این دوربین مقدور می باشد ، اما برای انجام این تنظیمات باید به سیستم منو مراجعه نمایید.

روی هم رفته باید بگوییم که سری H300 از لحاظ کیفیت فیلم برداری بهبود چندانی نسبت به سری H200 نداشته و عمده‌ی تغییرات را در طراحی آن شاهد بوده‌ایم. بعلاوه‌ی اینکه حتی در این رده‌ی قیمتی هم نمی‌توانیم بگوییم که از لحاظ کیفیت فیلم برداری بهترین دوربین موجود در بازار می باشد. با این وجود این‌ها چهار دوربینی بسیار خوب از کمپانی سامسونگ می باشند.

مشخصات کلی سامسونگ HMX-H305

    مشخصات کلی سامسونگ HMX-H305:  – ذخیره سازی بر روی حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایتی
    مشخصات حسگر سامسونگ HMX-H305:  و تصویر حسگر CMOS با دقت ۵ مگاپیکسل
    فیلمبرداری سامسونگ HMX-H305:  کیفیت Full HD با فرمت H.264
    لنز سامسونگ HMX-H305:  لنز اچ دی اشنایدر (Schneider Kreuznach Varioplan HD lens) 2.47-74.1 میلیمتر- بزرگنمایی اپتیکال ۳۰ برابر- لرزشگیر تصویر لرزشگیر OIS Duo
    صفحه نمایش سامسونگ HMX-H305:  صفحه نمایش ۳٫۰ اینچ۲۳۰,۰۰۰ پیکسل
    ورودی و خروجی های سامسونگ HMX-H305:  – خروجی HDMI – خروجی USB – خروجی تلویزیون
    سایر قابلیت های سامسونگ HMX-H305:  لوکس- پشتیبانی از کارت حافظه کارت حافظه – حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت – میکروفون داخلی – بلندگوی داخلی

منبع:

عکاسی





:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: