ارزیابی دوربین فیلمبرداری پاناسونیک Panasonic HDC-HS9
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

در این پست از برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی پاناسونیک را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.آتلیه کودک
ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری دیگری که در این‌جا معرفی می‌شود دوربین پاناسونیک مدل HDC-HS9 است. این دوربین زیبا هم‌زمان با دوریبن مدل HDC-SD9 رونمایی شد. دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدل HDC-HS9  از لحاظ ظاهری جذابیت‌ دوربین مدل HDC-SD9 را ندارد. بدنه‌ی آن نیز حدودا ۱۰ میلی‌متر پهن‌تر و کمی سنگین‌تر است. اما هیچ جای نگرانی نمی باشد. این دوربین جذاب مشخصه‌های خوبی را ارائه کرده و کاربری خوبی دارد. هر دو دوربین فوق از قابلیت‌های یک‌سان و مشترکی بهره می‌برند.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین های زیبا داشته باشیم.سالن تولد کودک
گفتنیست دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدل HDC-HS9 یک دوربین هیبریدی SDHC/HDD است که قابلیت‌های خوب و کارآمدی را ارائه می‌نماید. دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدل HDC-HS9  به سه CCD با اندازه‌ی ۶/۱ اینچی مجهز شده که روی هم ۵۶۰٫۰۰۰ پیکسل یعنی ۵۲۰٫۰۰۰ پیکسل موثر را ارائه می‌کنند. این حس‌گرها اندازه‌ی کوچکی دارند، اما وقتی در کنار هم کار کنند عمل‌کرد خوبی را نشان می‌دهند. به این صورت،شما می‌توانید  عکس های ۲٫۱ مگاپیکسلی با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ داشته باشید. البته این مقدار رزولوشن برای چاپ مناسب نمی باشد، اما می‌تواند به عنوان ای‌میل یا کاربری‌های تحت وب به کار رود.
اگر بابت ابعاد دوربین فیلمبرداری خود نگران هستید دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدل HDC-HS9  ابعاد و اندازه‌های خوبی دارد و به راحتی در جیب یا کیف شما جا می‌شود. بسیار خوش‌دست می باشد و از کار با آن خسته نمی‌شوید. در این دوربین جذاب تنظیمات تمام دستی خوب و کارآمدی مانند تنظیمات فوکوس دستی، دیافراگم، شاتر و شدت صدای میکروفون ارائه شده است، اما شما می‌توانید این تنظیمات را با استفاده از دکمه‌ی منوی دوربین یا کلید جوی استیک نیز اعمال نمایید.

احتمالا میدانید که ارزش لرزشگیر در دوربین فیلمبرداری حنیاتی است . با این وجود بد نیست بدانید لرزش‌گیر به کار رفته در دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدل HDC-HS9  لرزش‌گیر اپتیکال پیشرفته‌ای است که نسبت به مدل‌های هم‌سطح خود عمل‌کرد بهتری دارد. به عبارت دیگر، از کار با این لرزش‌گیر راضی خواهید بود چرا که در نگه‌داشتن کیفیت و رزولوشن تصاویر شما خوب عمل می‌نماید.
فرمت فیلمبرداری اهیمت بسزایی دارد. فیلم‌های ثبت شده با دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدل HDC-HS9  با فرمت AVCHD ضبط می‌شوند. در این دوربین فوق العاده چهار مود کیفیتی ارائه شده است: مودهای HA، HG و HX تصاویر را به صورت ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسلی ضبط می‌کنند، اما مود HE با همان ابعاد ۱۰۸۰×۱۴۴۰ کار می‌کند؛ درست مانند HDV. حافظه‌ی داخلی این دوربین کارآمد نیز یک حافظه‌ی ۶۰ گیگابایتی است که برای ذخیره‌ی حداکثر ۸ ساعت فیلم با کیفیت خوب و ۲۲٫۵ ساعت فیلم با پایین‌ترین تنظیمات کیفیتی مناسب می باشد. البته، باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدل HDC-HS9  به شیار مخصوص کارت حافظه‌ی SD نیز مجهز می‌باشد و با آن نیز می‌توانید کار کنید. هم‌چنین، شما قادر هستید بدون نیاز به کامپیوتر فایل‌های خود را از کارت حافظه به HDD نیز منتقل نمایید.
دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدل HDC-HS9  نیز همانند دوربین مدل SD9 برای شما این امکان را فراهم ساخته  تا هنگام کار با درایوVW-BN1 DVD فایل‌های پشتیبان DVD خوبی داشته باشید. این درایو را می‌توانید با استفاده از USB 2.0 به دوربین متصل کنید. کنترل آن نیز از سیستم منو انجام می‌گردد.

شاید بخواهید درباره اتصالات این دوربین فیلمبرداری اطلاعاتی داشته باشید. از اتصالات دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدل HDC-HS9  نیز می‌توانیم به خروجی HDMI، خروجی Component Digital Video، خروجی Composite Video به همراه اتصالات دو قلوی استریو و سوکت USB 2.0 بریا انتقال کلیپ‌های ویدیویی و تصاویر دیجیتال اشاره کنیم. این دوربین شکیل به میکروفون خارجی مجهز نمی باشد. دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدل HS9 صدا را به صورت صدای محیطی ۱/۵ کاناله ضبط می‌نماید. البته، به شما امکان داده شده تا با یکی از حالت‌های دالبی دیجیتال ۲ کاناله  یا صدای محیطی ۱/۵ کاناله کار کنید.
دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدل HDC-HS9 علاوه بر لرزش‌گیر اپتیکال به مشخصه‌ی تشخیص چهره و راهنمای هوشمند عکاسی مجهز شده که مطمئنا از آن استقبال خواهید نمود. راهنمای هوشمند عکاسی بیش‌تر برای اشخاصی است که به کار با این دوربین‌ها وارد نمی باشند. این راهنما هنگامی که کاربری خطایی را مرتکب می‌شود به او کمک می‌کند و شش دستور کلی را شامل می‌شود: Fast Tilt/Pan، Hand Swing، ضرورت وجود Back Light،Cancel Backlight ، مود Low Light و مود Cancel Low Light. هم‌چنین،‌ راه‌نمای دیگری هم در مود پخش مجدد عرضه شده که Playback Intelligent Shooting نامیده می‌شود. از پیام‌های هشدار این قابلیت می‌توانیم بهDark Scene ، Fast Tilt/Pan، Hand Swing، Ground Shooting و Unfocused اشاره کنیم. زوم اپتیکال این دوربین زیبا یک زوم ۱۰ برابر می باشد.
صفحه نمایش به کار رفته دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدل HDC-HS9 یک نمایش‌گر ۲٫۷ اینچی ست. سرعت روشن شدن آن نیز بسیار خوب است. تنها ۱٫۷ ثانیه طول می‌کشد تا دوربین روشن گردد. لنز Leica Dicomar و قابلیت عکاسی و فیلم‌برداری به طور هم‌زمان نیز مشخصه‌های دیگر این دوربین به شمار می‌روند.
در مجموع باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدل HDC-HS9 دوربین فیلم‌برداری خوب و کارآمدی می باشد که عمل‌کرد مناسبی دارد. این دوربین بسیار خوش‌دست بوده و مشخصه‌های خوب و کارآمدی را نیز به شما ارائه کرده و از کاربری آن راضی خواهید بود. با این دوربین تکرار تاریخی زیبا و ماندگار از لحظات زندگی خود را تجربه خواهید کرد. حتما امتحان نمایید.
از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدل HDC-HS9  می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

• ۱-یک دوربین هیبریدی با قابلیت ضبط به صورت ۱۰۸۰×۱۹۲۰
• ۲-مود ۲۵P Cinema
• ۳-سه عدد CCD کارآمد ۵۶۰٫۰۰۰ پیکسلی (۵۲۰٫۰۰۰ پیکسل موثر)
• ۴-هارددیسک ۶۰ گیگابایتی
• ۵-زوم اپتیکال ۱۰ برابر
•۶- زوم دیجیتال ۲۵ و ۷۰۰ برابر
• ۷-صفحه نمایش ۲٫۷ اینچی
• ۸-لرزش‌گیر پیشرفته
•۹- قطر فیلتر ۳۷ میلی‌متری
•۱۰- کارکرد “Pre Rec” standby/record

 
 
خصوصیات اصلی  پاناسونیک HDC-HS9

 

    مشخصات کلی پاناسونیک HDC-HS9:  – ذخیره سازی بر روی ذخیره سازی بر روی هارد دیسک ۶۰GB
    مشخصات حسگر پاناسونیک HDC-HS9: تصویر حسگر CCD با دقت ۰٫۵۶ مگاپیکسل
    فیلمبرداری پاناسونیک HDC-HS9:  کیفیت Full HD با فرمت MPEG-4 AVC H.264
    لنز پاناسونیک HDC-HS9:  لایکا ۳ تا ۳۰ میلیمتر- بزرگنمایی اپتیکال ۱۰ برابر- لرزشگیر تصویر اپتیکال
    صفحه نمایش  پاناسونیک HDC-HS9: صفحه نمایش ۲٫۷ اینچ۳۰۰۰۰۰ پیکسل
    ورودی و خروجی های پاناسونیک HDC-HS9:  – خروجی HDMI – خروجی USB – خروجی تلویزیون
    سایر قابلیت های پاناسونیک HDC-HS9:  فلاش – فیلمبرداری در شب ۲ لوکس- پشتیبانی از کارت حافظه کارت حافظه – میکروفون داخلی – بلندگوی داخلی – ریموت کنترل
منبع:

عکاسی





:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: