آموزش عکاسی از چهره
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

با خواندن این نکات یاد بگیرید چگونه عکس های پرتره حرفه ای بگیرید. در این مطلب به شما آموزش می دهیم برای عکاسی کودک در آتلیه کودک از سر و شانه ها چگونه دوربین را تنظیم کنید، عکس بگیرید و عکس را روتوش کنید.

عکاسی از صورت نسبت به سایر شاخه های پرتره می تواند به نظر کمی ملاحظه کارانه و حتی شاید گاهی بی روح به نظر بیاید. اما عکس گرفتن از صورت به شکلی صحیح یک هنر است، و در هر عکس پرتره ای یکی از مهمترین قسمت های عکس چهره مدل است.

عکس های حرفه ای از صورت و شانه ها همیشه لازم هستند، چه برای سایت شرکت، چه برای عکس های مدرسه، عکس های چهره از هنر پیشگان و چه عکس های پاسپورت و کارت های شناسایی.

وقتی می خواهید برای یک مشتری عکس بگیرید قوانین جدید روی میز می آید که تفاوت بسیار زیادی با زمانی دارد که برای خودتان عکس می گیرید. این وظیفه شماست که مشتری خود را در عکس خوب نشان دهید، بنابراین هیچ راهی برای عکس آزمایشی و معمولی وجود ندارد (مگر اینکه مشتری این را از شما بخواهد).

هدف از گرفتن چنین پرتره هایی، ثبت عکسی حرفه ای و تر و تمیز از صورت و شانه های اوست. برای گرفتن چنین عکسی شما به یک نور لطیف و زیبا احتیاج دارید، پس زمینه ای ساده و تمیز و یک ژست که هم جذاب باشد و هم نشان دهنده شخصیت سوژه، و ما بدست آوردن هر سه مورد ذکر شده را در این مطلب به شما یاد خواهیم داد.

در طول این مسیر شما چندین مهارت کاربردی فتوشاپ را هم یاد خواهید گرفت، مانند اعمال کردن یک سری تغییرات در چندین عکس به صورت یکجا، و همچنین راه هایی برای روتوش سریع یاد خواهید گرفت (به همراه کمی دندانپزشکی دیجیتالی!).

پس ادامه مطلب را بخوانید تا تمام مراحل گرفتن یک عکس حرفه از چهره را یاد بگیرید، از نورپردازی و عکاسی گرفته تا ویرایش و بهبود عکس.

برای گرفتن عکس پرتره حرفه ای دوربین را چگونه تنظیم کنیم

1- تجهیزات نورپردازی خانگی

اگر شخصی از شما خواست تا در محیط کارش از او عکس بگیرید، باید بتوانید سریع تجهیزات خود را در محل مربوطه قرار دهید و با کمترین شلوغی و سر و صدای ممکن این کار را انجام دهید. استفاده از تجهیزات نورپردازی خانگی، شامل چند شاخه فلاش با یک چتر یا سافت باکس می تواند برای گرفتن این عکس مناسب باشد.

آموزش عکاسی از چهره


برای یک چیدمان ساده، یک منبع نوری را رو به پس زمینه قرار دهید، و نور اصلی خود را رو به روی مدل بگذارید، کمی بالا تر از ارتفاع صورت او و کمی هم با زاویه.

یک رفلکتور را هم در رو به روی نور اصلی و در سمت مخالف سوژه قرار دهید، این رفلکتور تقریباً مانند یک منبع نور سوم عمل می کند، سایه ها را می پوشاند و از کنتراست نور کم می کند و نور را نرم تر می کند، و در نتیجه عکس جالب تری به شما می دهد.

2- نور را نرم کنید

نوری که مستقیماً از یک منبع نوری کوچک تابیده می شود مانند Speedlite یا فلاش های دیگر خیلی خشن است که زیاد نور جذابی نیست.

برای نرم کردن نور، باید از یک تلطیف کننده استفاده کنیم به صورتی که منبع نوری را بزرگتر نشان دهیم.

آموزش عکاسی از چهره


برای این کار می توانید نور را به دیوار بتابانید و از بازتاب آن در عکس استفاده کنید، یا می توانید از چتر یا سافت باکس استفاده کنید. یکی از این وسیله ها را به نور اصلی اضافه کنید، و نور را طوری قرار دهید که تقریباً در رو به روی سوژه شما بتابد، و نه مستقیماً رو به صورت او، با این کار نور در صورت او پخش می شود.

3- مثال هایی به مشتری خود نشان دهید

قبل از اینکه عکاسی را شروع کنید، ببینید مشتری شما دقیقاً چه عکسی از شما می خواهد. ممکن است یک عکس رسمی بخواهد، یا عکسی کمی به روز تر، و معمولاً با نشان دادن چند نمونه از عکس های مختلف مشتری بهتر می تواند تصمیم بگیرد که چه عکسی می خواهد.

آموزش عکاسی از چهره


پس قبل از عکاسی، نمونه ای از عکس های پرتره از چهره را چاپ کنید و به مشتری خود نشان دهید، و حالت های ممکن برای عکاسی را برای او شرح دهید. آنها باید بخندند یا جدی باشند؟ یقه پیراهنشان باز باشد یا باید کاملاً رسمی لباس بپوشند؟ اینها همه باید قبل از عکاسی مشخص شود.

4- پس زمینه ای تمیز

خیلی مهم است که پس زمینه عکس ساده و تمیز باشد. از دیواری سفید، کاغذی رنگی و روشن، و یا رفلکتور سفید و بزرگ استفاده کنید، مانند کاری که ما در این عکس انجام دادیم.

آموزش عکاسی از چهره


یکی از منابع نوری را رو به پس زمینه قرار دهید، و قدرت آن را نسبت به عکسی که می خواهید تغییر دهید. فلاش با قدرت کامل می تواند پس زمینه را کاملاً سفید کند، در حالی که اگر قدرت فلاش را کم کنید پس زمینه به رنگ خاکستری در می آید. اگر در محیط باز عکس پرتره می گیرید، از دیافراگمی باز استفاده کنید تا پس زمینه را کاملاً محو کنید.

5- تنظیمات دوربین

وقتی از فلاشی استفاده می کنید که روی دوربین نصب نشده است (فلاش اکسترنال)، دوربین را روی مد Manual قرار دهید، ISO را روی ۱۰۰ بگذارید، و سرعت شاتر را بین ۱/۲۰۰ تا ۱/۲۵۰ ثانیه بگذارید، سرعت شاتر بستگی به سرعت سینک (Sync Speed) دوربین شما دارد.

آموزش عکاسی از چهره


دیافراگم را روی f/11 تنظیم کنید، و چند عکس آزمایشی بگیرید. اگر عکس شما بیش از حد روشن شد، یا دیافراگم را کمی ببندید و یا از قدرت نور ها بکاهید، این کار را می توانید با کم کردن قدرت فلاش یا دور کردن آن از سوژه انجام دهید.

فاصله کانونی بیشتر برای عکس های پرتره مناسب تر است (البته تا یک حدی! این طور نیست که هر چه فاصله کانونی بیشتر باشد بهتر است!)، پس کمی عقب بروید و از زوم لنز استفاده کنید.

6- ژست و حالت چهره

مانند هر عکس پرتره دیگری، خیلی مهم است که سوژه شما راحت باشد، پس همین طور که عکس می گیرید با او صحبت کنید، می توانید آهنگی هم بگذارید تا فضای راحتی داشته باشید، به او دلگرمی بدهید و او را تشویق کنید.

آموزش عکاسی از چهره


از او بخواهید بخندد، لبخند بزند و ظاهر جدی بگیرد، و زاویه ها و ژست های مختلفی را امتحان کنید.

سریع کار کنید اما مطمئن شوید که چندین عکس خوب گرفته اید که می توانید برای انتخاب به مشتری نشان دهید.

منبع:

برترین ها





:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: