توصیه هایی برای عکـاسی از نـوزاد
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

عکـاسی از نـوزاد

بسیاری از والدین دوست دارند از نوزادهای زیبای خود عکس ها ماندگاری بگیرند . اما عکاسی از کودک به هیچ وجه کار آسانی نیست زیرا آن ها همیشه خواب هستند و باید برای داشتن عکس متفاوت ، منتظر حرکت های جالب آن ها شد

1- نورپردازی

عکاسی از کودکان در فضای باز بسیار بهتر است زیرا آنها در بیرون آرام تر هستند . کودکان گرمای خورشید را دوست دارند و در نتیجه آرام می مانند .

اما در مواقعی که مجبور به عکاسی در داخل خانه هستید ، سعی کنید کودک را در کنار پنجره قرار دهید که نور ملایم و خوبی دارد .انتخاب جهت و میزان نور مناسب در زیبایی و شفافیت عکس تاثیر بسیاری دارد. 

2- استفاده از وسایل رنگی

استفاده از کلاه و شال گردن برای عکاسی از نوزادان هیچ گاه قدیمی و کهنه نمی شود . شال گردن ها اصولاً بافت زیبایی دارند و کودکان دوست دارند آنها را همچون لقمه داخل چیزی بپیچانید . اگر متوجه شدید نوزاد از اینکه او را داخل شال پیچیده اید ناراحت است و غر می زند ، می توانید کودک را روی شال یا کلاه بخوابانید . به این ترتیب ، می توانید عکس فوق العاده زیبایی از کودک بگیرید.

3- وسایل پیشنهادی برای عکاسی

وسایلی که می توان در عکاسی از نوزادان از آنها استفاده کرد ، متفاوت است .

به طور مثال ، می توانید از بالشت های طرح و شکل دار ، اسباب بازی یا عروسک در اطراف نوزاد استفاده کنید . یا او را داخل پارچه زیبایی قنداق کنید و روی صندلی های متحرک یا تاب قرار دهید . این کارها به هیچ وجه برای نوزاد خطرناک نیست.

4 - وسایلی که باید از آنها اجتناب کرد

هرگز از شیشه همچون بطری ، کاسه و ... در عکاسی نوزادان استفاده نکنید . اگر خیلی تمایل به این کار دارید با فتوشاپ دو تصویر را در کنار هم بگنجانید ولی نوزاد خود را در کنار یا داخل این وسایل خطرناک قرار ندهید . نخستین اصل عکاسی از نوزاد ، آسایش و امنیت اوست.

5 - وسایل جالب ، عجیب و هنری

برای عکاسی از نوزادان می توانید از اسباب بازی های او یا مبلمان خاص خود استفاده کنید .

به طور مثال ، از وسایل ماهیگیری ، لباس فرشته ها با همه تجهیزاتش ، لباس یا وسایل آتش نشان ها و ... کمک بگیرید.

6 - عکاسی از چهره آرام کودک در خواب

روز نخست تولد از نوزادان خود عکاسی کنند . در این زمان ۰۱ تا ۵توصیه ما به والدین این است که در کودک بیشتر زمان خود را در خواب سپری می کند و بسیار شکل پذیر هستند . برای داشتن عکس های زیباتر می توانید از پتو و بالشت سفید استفاده کنید تا چهره کودک در خواب بسیار معصوم تر و آرام تر دیده شود.

7 - دیدن عکس های نوزادان

برای داشتن ایده های خوب و جالب برای عکاسی از کودک باید عکس های بسیاری از آنها را ببینید . وب سایت ها و وبلاگ های متعددی با عکس های الهام بخش در اینترنت وجود دارند . می توانید چیدمانی همچون این عکس ها داشته باشید یا با الهام گرفتن از آنها، ایده های ذهنی خود را اعمال و عکاسی کنید.

8 - استفاده از رنگ

برای عکاسی از چهره های معصوم نوزادها خوب است زیاد از رنگ استفاده کنید .

به طور مثال ، وسایل و طرح های رنگی که شبیه هم هستند و ترکیب آنها سازگاری لازم را دارد را به عنوان پشت زمینه عکس در کنار هم بچینید و کودک را درون سبد یا روی بالشت رنگی زیبایی قرار دهید و سپس عکاسی کنید . به کادربندی خود نیز باید توجه داشته باشید تا بهترین عکس را ثبت کنید.

9- فرصت را از دست ندهید

نوزادها بسیار زود رشد می کنند و دیگر نمی توان این لحظه ها را بازگرداند . بنابراین ، تا می توانید از نوزاد خود پیش از چهاردست و پا کردن و را ه افتادن عکاسی کنید .

این روزها ، بسیار زودگذر و ناپایان هستند .

منبع:

https://www.google.com

 





:: برچسب‌ها: آتلیه نوزاد , عکاسی نوزاد , عکس نوزاد , آتلیه عکاسی نوزاد , بهترین آتلیه نوزاد, آتلیه نوزاد شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: