برای عکاسی در جشن تولد کودکان به چه نکاتی توجه کنیم؟
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

 

 

جشن تولد یکی از شیرین ترین خاطرات کودکان است که تنها با تصویربرداری می توان خاطره این روزهای به یادماندنی را برای آنها زنده نگه داشت. بعدها که فرزندان بزرگ می شوند با نگاه کردن به تصویرهای جشن تولد می توانند خاطرات خوب گذشته را مرور کنند. اما والدین هر نوع عکسی را نمی پسندند و تمایل دارند تا عکس ها هنری باشد. برخی عکس های جشن تولد کودک را قاب و در گوشه ای از اتاق آنها نگهداری می کنند. معمولا عکس هایی که در خانه گرفته می شود نمیتواند مانند عکس هایی باشد که در  آتلیه کودک گرفته می شود.

گرفتن عکس هنری در جشن تولد کودک که سرشار از هیجان و شوق است، کمی دشوار می شود و اغلب والدین نمی توانند بخوبی از کودک خود تصویربرداری کنند. در اینجا تکنیک هایی ذکر می شود که والدین با آنها می توانند به طور حرفه ای عکاسی کودک کنند.

برای عکاسی در جشن تولد کودکان به چه نکاتی توجه کنیم؟

داشتن برنامه قبل از جشن

اینکه بخواهید جشن تولد کودک خود را به یکباره برگزار کنید، همه چیز با عجله انجام می شود و عکاس نمی تواند به خوبی عکسبرداری کند. اینکه چه زمانی از جشن باید به عکاسی اختصاص داده شود، اهمیت زیادی دارد. برای مثال باید قبل از اینکه لباس و سر و صورت کودک کثیف یا کیکی شود، برای عکاسی اقدام کرد.

ثبت جزئیات

باید تمامی جزئیات مراسم را عکسبرداری کرد. برای مثال قسمتی که مادر سرگرم تزئین میز و کیک است. دکوراسیون هم جزئی از مراسم است که باید در تصاویر کودک ثبت شوند. بهتر است عکاسی از دکوراسیون جشن قبل از ورود مهمانان انجام شود.

عکاسی در فضای باز

اگر چه اغلب مراسم جشن تولد در فضای خانه انجام می شود، اما نباید تمامی تصاویر در فضای بسته باشد. بهتر است چند عکس را در فضای باز ثبت کنید.

انتخاب عکاس حرفه ای

اگر نمی توانید به طور حرفه ای از جشن تولد کودک عکاسی کنید، بهتر است این کار را به عکاس های حرفه ای واگذار کنید. پیدا کردن یک عکاس حرفه ای باید چند روز قبل از برگزاری جشن تولد صورت بگیرد. عکاس باید به تنظیمات و عملکرد دوربین عکاسی مسلط باشد.

مدیریت صحنه

اگر مهمان های زیادی را برای جشن تولد کودک دعوت کرده اید، مدیریت صحنه کمی دشوار است. در این صورت عکاسی هم بخوبی انجام نمی شود. باید صحنه عکاسی سازماندهی شود. اشیا اضافه را از کادر عکس دور کنید. هر چه فضای عکاسی خلوت تر باشد، عکس های زیباتری ثبت می شود.

تنظیم زاویه و ارتفاع دوربین

حالت قرار گرفتن دوربین برای عکاسی اهمیت زیادی دارد. باید دوربین در ارتفاع همسطح با چشم کودک باشد. زمانی که دوربین پایین تر از چشم سوژه باشد، او را تنومندتر از حالت طبیعی نشان می دهد که چندان جالب نیست.

توجه به ترکیب بندی عکس ها

توجه به سوژه و کادر اهمیت زیادی دارد. نباید سوژه عکاسی به صورت نصفه در تصویر باشد. بهتر است سوژه اصلی که کودک است در وسط تصویر قرار بگیرد که به آن نقطه طلایی گفته می شود.

توجه به نور

نور یکی از پارامترهای مهم در تصویربرداری است. اغلب جشن تولد در زمان شب برگزار می شود و نور طبیعی وجود ندارد. به همین دلیل باید از دوربین های با فلاش داخلی استفاده شود. البته باید توجه داشت که اگر از سوژه فاصله بگیرید، نور فلاش چندان کیفیتی ندارد. فاصله مناسب بین دوربین و سوژه باعث می شود تا نور فلاش دوربین با کیفیت و قدرت مطلوب صحنه را روشن کند.

عکاسی از نقطه دید کودک

نگاه های کودک به اطراف هم یک سوژه هنری برای عکاسی است. برای این کار باید زانو بزنید و هم سطح کودک قرار بگیرید تا بتوانید تصاویر حرفه ای را ثبت کنید. در تنظیمات دوربین هم می توان بر روی صورت و چشمان کودک زوم کرد. در این صورت سایر قسمت های کادر تصویر، کدر می شود و چهره کودک واضح تر می شود.

 

 

 منبع:

 

گوگل





:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 اسفند 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: