چند نکته مهم برای مادران، در عکاسی کودک و نوزاد
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

 نکات ساده زیر برآمده از تجربیات من در عکاسی  نوزاد است. با رعایت کردن آنها به کمک عکاسان حرفه ای، آنچه را که واقعا برازنده حساس ترین لحظات زندگی فرزندتان است ثبت کنید.

 

برای نوزادان:

۱) بهترین زمان عکاسی بین ۵ تا ۱۲ روزگی است

زیرا نوزاد اکثرا خواب و چشمانش بسته است و نور فلاش، هر چند کم، چشمانش را اذیت نمی کند.
و بدلیل اینکه نوزاد هنوز به سر و صداهای اطراف حساس نشده است، برای همین حرکات اطراف حواس نوزاد را پرت نمی کند.

۲) همراه داشتن پستونک شماره صفر

مادران عزیز حتما برای عکاسی یک عدد پستونک شماره صفر برای نوزادشون تهیه کنند. در حین عکاسی و بعد از چیدن دکور مناسب، گاهی پیش آمده است که نوزاد بی تابی و بدخلقی می کند، در این شرایط مادر نمی تواند همانطور که نوزاد در دکور است او را شیر دهد، در اینجا یک پستونک شماره صفر، هم نوزاد را آرام می کند و هم خللی به فرآیند عکاسی وارد نمی شود. تجربه ما نشان داده است که ۹۹٪ نوزادانی که حتی عادت به پستونک خوردن ندارند، در این شرایط پستونک رو می پذیرند. برای همین حتما حتما به مادران توصیه میکنیم قبل از زمان عکاسی شون یک عدد پستونک شماره صفر خریداری کنند.

۳) حمام یک ساعت قبل از عکاسی

برای اینکه بتوانید در بازه زمانی که تعیین کرده اید کل پروژه عکاسی کودک را انجام دهید، خیلی خوب است که نوزاد را یک ساعت قبل از زمانی که عکاسی دارد حمام برده باشید. این کار موجب می شود که بدن نوزاد سنگین شود و هنگام عکاسی خواب عمیق تری داشته باشد. در این حالت تحرک کمتری دارد و می توان فرم های مختلفی به بدن نوزاد داد و این یعنی تعداد عکس های بیشتر.

۴) شیر دادن به نوزاد

حتما حتما نوزاد رو بعد از استحمام و قبل از زمان عکاسی شیر بدهید. برای اینکه نوزاد در زمان عکاسی گرسنه نباشد، در غیر اینصورت، نیاز می شود تا مادر در زمان عکاسی نوزاد را شیر بدهید و زمان عکاسی را طولانی کند. حتی گاهی زمانی طول می کشد تا نوزاد باد گلوی شیری که خورده است را خارج کند و آرام شود. برای همین توصیه جدی می کنیم که قبل از شروع عکاسی شیردهی به نوزاد انجام شود.

۵) لخت بودن نوزاد

نکته قابل توجه دیگر اینست که سعی کنید نوزاد را بدون لباس و لخت برای عکاسی آماده کنید ،مثلا بعد از حمام کردن نوزاد یک پتو دورش بپیچید. اگر نوزاد لباس داشته باشد و بخواهید در حین پروژه عکاسی لباس را از تنش در بیاورید، ممکن است از خواب بیدار شود و نا آرامی کند، که این موضوع به طولانی شدن زمان عکاسی منجر خواهد شد. با توجه به فصل تابستان، می توان با یک ملحفه نرم یا پتو نوزاد را برای عکاسی آماده کرد.

۶) پدر و مادر استرس نداشته باشند

اگر مادر و پدر، حتی در حالتیکه در پشت صحنه حضور نداشته باشند، دچار استرس در مورد نوزاد شان شوند، این استرس به نوزاد منتقل می شود و نوزاد بدخلقی می کند. مادران باید سعی کنند از استرس های بی مورد مانند نگرانی در مورد سرما خوردن نوزاد، خوب یا بد شدن خروجی عکس، انتخاب بهترین ژست و از این دست مسائل پرهیز کنند. عکاس بهترین گزینه ها را برای نوزاد شما اجرا خواهد کرد.

منبع:

گوگل

 





:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: