لنز هود و لرزشگیر برای عکاسی کودک
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

در قسمت سوم آموزش عکاسی به این نتیجه رسیدیم که یکی دیگر از ویژگی یک دوربین خوب خانگی برای عکاسی کودک، عکاسی نوزاد، عکاسی پرتره و عکاسی بارداری، فلاش سر خود توام با کفشک فلاش می باشد و در مود ویژگی ها و پارامترهای یک فلاش خوب نیز شرح داده شد.
برای گرفتن عکس های خوش آب و رنگ نکته ها ی زیادی وجود دارد. یکی از مواردی که به این امر کمک شایانی می کند بر میگردد به قابلیتی که دوربین های حرفه ای تر دارند یعنی لنز هود و لرزش گیر.
لنز هود یک سایه بان گرد است که در ناحیه جلوی لنزها بسته می شود و از ورود نورهای مزاحم به لنز جلوگیری می کند.


آموزش عکاسی, لنز همد

 برای درک اهمیت و کاری که لنز هود انجام می دهد یک آزمایش ساده انجام می دهیم. ابتدا به یک منظره دلخواه نگاه می کنیم. در همین حال که به منظره مقابلمان خیره شده ایم  با دستهایمان اطراف چشم هایمان را می بندیم تا مثل نقاب کلاه روی چشم ها سایه ایجاد کند. درست شبیه همام وضعیتی که در زیر نور شدید آفتاب برای چشمانمان سایه ایجاد می کنیم. و خواهیم دید که منظره مقابل را چقدر بهتر و شفاف تر می بینیم. لنز هود همین کار را برای لنز انجام می دهد و کمک می کند لنز ما بهتر ببیند.


عکاسی آموزش, لنز هود

لنزهود در لنز های ثابت  لبه های کاملا گردی دارند. ولی لنز های زوم، مجهز به لنزهود هایی هستند که در لبه هایشان فرورفتگی هایی دارند. این فرورفتگی ها به این دلیل است که وقتی در حالت واید عکاسی می کنید لبه لنز هود در کادر عکس دیده نشود و در کناره ها ایجاد سیاهی نکند.


              آموزش عکاسی کودک, لنز هود                                   آتلیهعکاسی کودک, لنز هود

اهمیت جلوگیری از ورود نورهای مزاحم به داخل دوربین تا حدی است که داخل لنز هود یا بوسیله جیر مشکی پوشانیده می شود و یا بصورت شیار شیار و با رنگ مشکی مات ساخته می شوند تا هیچ نوری به داخل لنز منعکس نشود.

عکاسی کودک, لنز هود

لرزش گیر:
 یک اتفاق رایج در زمان عکاسی لرزش دست و در نتیجه آن تار شدن عکس می باشد. لرزش دست به این معنا نیست که دست شما مثل حالتی که در سرمای شدید قرار گرفته اید می لرزد و تکان می خورد. بلکه منظور، حرکت و تکان بسیار ظریفی است که در زمان عکاسی  برای دست اتفاق می افتد و دوربین آن را ثبت می کند.  به همین دلیل سازندگان دوربین های عکاسی امکانی را در روی دوربین و لنز ها ایجاد کرده اند به نام (ُImage Stabilizer) که بطور اتوماتیک لرزش دست را بر طرف می کند.

نتیجه اینکه از دیگر مشخصات یک دوربین دیجیتال خوب برای عکاسی نوزاد، عکاسی کودک، عکاسی بارداری و عکاسی پرتره قابلیت نصب لنز هود برای لنز و امکان لرزش گیر می باشد تا تصاویری نت و با کیفیت داشته باشیم.

منبع:

نقش باران





:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 اسفند 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: